duminică, 28 februarie 2016

Initiativa a Guvernului Romaniei - "AJUTĂ-NE SĂ REDUCEM NUMĂRUL DE HARTII CERUTE LA INTERACȚIUNEA CU ADMINISTRAȚIA! "

Cancelaria Primului Ministru și Ministerul pentru Consultare Publică și Dialog Civic lansează platforma online a „Comisiei de tăiat hârtii”, o inițiativă de debirocratizare a aparatului public prin preluarea în mod constant a sugestiilor de la publicul larg.
Inițiativa are ca principal obiectiv implicarea în mod direct a cetățenilor pentru a obține o  interacțiune mai eficientă dintre administrația publică și cetățeni respectiv companii. În acest sens, platforma lansată de Cancelaria Primului Ministru și Ministerul pentru Consultare Publică și Dialog Civic (MCPDC): http://maisimplu.gov.ro va colecta și centraliza propunerile transmise, oferind posibilitatea urmăririi pașilor făcuți pentru cele mai solicitatea documente/proceduri.
Prim-ministrul Dacian Cioloș a explicat pe scurt inițiativa: „Prin această platformă vrem să identificăm, prin reacția cetățenilor, acele lucruri care pot fi simplificate, iar efortul de reduce birocrația trebuie făcut în interiorul ministerelor.
Principiile pe care le vom aplica sunt:
  • O instituție să ceară o singură dată o informație de la un cetățean
  • Să punem la punct transferul electronic al datelor între instituții
  • Să înlocuim documentele legalizate cu declarații pe proprie răspundere, astfel încât să evităm costuri suplimentare
  • Să înlăturam documentele si procedurile care nu se mai justifică și acestea să fie înlocuite de proceduri digitale.”
Între procedurile care ar putea fi simplificate, care au fost deja identificate de echipa din cadrul Guvernului care lucrează la acest proiect, se numără: dosarul care trebuie depus pentru obținerea indemnizației de creștere a copilului, dosarul pentru ajutorul de șomaj, demersurile pentru înființarea unei firme, obținerea cazierului judiciar.
Violeta Alexandru, Ministrul pentru Consultare Publică și Dialog Civic a declarat: „O hârtie mai puțin, un cetățean mai respectat. Campania noastră ascultă opiniile societății civile despre care ar fi formularele inutile cerute de către diferite autorități publice, validează aceste opinii prin consultare cu cetățenii și cere autorităților să simplifice furnizarea de servicii publice prin reducerea birocrației.” 
Este un lucru cunoscut acela că, atât în cazul firmelor cât și al simplilor cetățeni, cineva trebuie să lipsească de la locul de muncă, să stea la coadă, să facă drumuri între mai multe instituții pentru a rezolva o problemă birocratică. În paralel, au fost cheltuite milioane de euro pe sisteme informatice care nu comunica între ele din punct de vedere tehnic și care nu sunt utilizate la capacitatea lor maximă.
Dragoș Tudorache, Șeful Cancelariei Prim-ministrului a oferit detalii despre cum este structurat instrumentul electronic: „Sunt trei zone principale vizate de acest proiect: mediul de afaceri, prin simplificarea hârtiilor cerute firmelor, cetățeni, prin reducerea birocrației pe care o întâmpină atunci când se adresează administrației, și în fine, administrația însăși, prin reducerea traseelor și documentelor în interiorul unui minister sau între ministere. Avem in vedere consultarea tuturor actorilor interesați si analizarea situațiilor in care anumite documente sunt fie ne-necesare in raport cu scopul urmărit, fie pot fi obținute nemijlocit prin dialogul dintre diversele instituții ale statului, fără a se mai solicita cetățenilor deplasări inutile de la un ghișeu la altul.”  
Platforma electronică http://maisimplu.gov.ro este deschisă publicului larg începând de astăzi, 24 februarie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu